Pages

Friday, July 23, 2010

Tensi.

Tensinya. Bila pergi tutorial hari selasa and khamis, kena tunggu bus yg lambat. Lalu tertanya2, nak buat apa ni? Aneh bila semua macam busy je macam ade plan and jadual yang ketat, dan aku hanya eh, kena buat apa ha. Sedangkan mereka semua pergi clerk patient dengan gembira. Aku hanya berasa, la kena clerk lagi ke. Kenapa aku sorang je yang rase takde motif clerk patient saje. Apela masalah aku ni. Rasa macam takde hala tuju hidup. Kenapa nak clerk je patient, lepas clerk nak buat apa. PE tak hebat pun, nak practise, patient semua tido and macam kesian je nak ganggu dorang. Ataupun tu semua alasan aku je yang malas nak clerk patient. Sebab case nya boring je, benda2 biasa. Dan rasa takde motif lagi, bila kite tanya CC die, die terus bgtau disease dia. Alamak, kantoi dah penyakit die, rasa macam, eh bwatpe nak clerk, da tau sakit apa. Spoil dah. Tapi tanya je la memandangkan patient dah semangat nak jawab. So aku pun tanyala apa2 aja berkaitan penyakit tu and confirm la patient jawab positive for every questions yang aku tanye tu, sebab aku da tau die sakit apa! agg. Lagi satu pula bile puas2 tanya, dah tau sangat die sakit ape, tapi macam, oh die ni cholelithiasis. So? Die siap dah dibedah dah pun, dah baik dah pun. Ko nak buat apa. Kumpul case sampai 100 ke. Kena ke clerk sampai banyak2. Rasa macam takde ending, clerk tapi lepas tu nak buat apa. Dilema benar. Rase macam kena present je la kot. and practise practise PE je semuanya. Kenapala rasa medic ni boring pulak jadinya. Mungkin rasa tak best sebab takde dr nak ajar. Semua dr yang sepatutnya guide group aku, takde. Minggu ni memang tak productive, tak belaja skill ape2. Memang useless habis. Setakat baca browse je kejenya hari2. Takpun buku cap ayam yg kadang2 info dia xcukup and xmacam ape dr and senior crite. Rasa macam nak kidnap 2 senior 5th year untuk tlg PE, tlg semua basic yg patut tau, baru best jumpa patient. Memangla kena pergi clerk patient, jumpa je walaupun tak tau apa2. pergi je clerk. ha, korang semua mcm tu. Tapi, sampai bila nak clerk. lepas tu dah salin2 cerita bagai makcik pakcik kat hkl tu, pastu nak buat apa. Korg xde plak present. Klau korg present kat aku ke, tak ke membantu aku skali, bleh la aku blaja cmne nk present ke. Ini semua simpan salinan tu, buat collection, oh aku jumpa patient ni. Oh patient tu. Ohh, jgn la cerita mcm tu je, macam tgk berita plak, makcik Peah sakit bontot, pakcik Labu sakit otak, ha ye okay, tapi cerita la dari awal, biar ramai2 dgr korg present, and lepas tu kitorg plak present case kitorg (bukan bercerita, tapi present). Present lagi bagus and tlg exam nanti. Hmmph. Agaknya sorg kena start kot, baru ramai2 nak mengekot meniru nak buat skali. >_< Entah la, rasa clueless and takde motif. Entah kenapa. Mungkin minggu ni saja kot, sebab asik takde class je. Bosan betul. Macam dunia tak berputar je.

Dr Subhaaaaaaaaaaaaaaaaaa, marilah jumpa. Bosan takde org nak betulkan salah kte, xde org yg bpengalaman nk bgtau kite lupe cek tracheal deviation ke apa, xde org nk bgtau ape motif kte buat TD tu, ape pushing ape pulling. Kalau belaja sama2 org xde ilmu, camne nak improve. Kena buat study group la.

0 comments:

Post a Comment